Domino's
KOKULU RAKET

AŞAĞIYA KAYDIRIN

AMAÇ

Nöropazarlama çalışmaları insanların kokularla kurduğu güçlü bağın insan hafızasında önemli bir yer teşkil ettiğini ve tercihlerinde de büyük rol oynadığını kanıtlıyor.Reklamlara pizza kokusunu taşıyarak hafızalarda daha fazla yer edip, tüketiciyle aramızdaki bağı güçlendirmeyi hedefledik.Mağaza ayak sayısını arttırmak için lokasyon bazlı hedeflemeler yapabileceğimiz mecraları değerlendirip, açıkhavayı uygun mecra olarak belirledik.

UYGULAMA

Domino’s reklam panolarının üzerine yerleştirilen özel koku cihazı, içinde yer alan sensörler sayesinde panoya yaklaşıldığında pizza kokusu yaymaya başladı. Cihazdaki sistem, içeriye daha önceden yerleştirilen kokuyu, belli aralıklarla buhar yoluyla etrafa yaydı. Pizza kokusu açık havada 3 metre kadar alana yayılırken, reklam panosunun çevresindeki insanlar, panoya bakarak kokunun nereden geldiğini anladı.

SONUÇ

Çalışma açıkhava reklamını koku ile buluşturdu. Üzerlerinde bulunan sensörler sayesinde açıkhavaya ölçümleme ve raporlama özelliği getirilmiş oldu. Proje kapsamında 3 günde 1500 kişi pizza kokusuyla buluştu ve bölgedeki pizza satışları arttı.