Intelligence Blog

Always markası, toplumdaki ‘’kız gibi yapmak’’ algısının aslında ne kadar da yanlış bir algı olduğunu göstermek adına bir çalışma gerçekleştirmiş. Önce genç kızlara sorular yönelterek cevapları taklit olarak yapmaları istenmiş. Örneğin; kız gibi koş, kız gibi top at gibi komutlar verilen kızlardan bu komutları taklit etmesi istenmiş. Tüm yapılan hareketler kızları küçük gösteriyor. Daha sonra ise aynı komutlar...

Shutterstock görsel sitesi İstanbul resim galerisine birçok yeni fotoğraf eklemiş ve arama sonuçlarını kolaylaştırmış. Bu yeniliği duyurmak için ise TBWA\Istanbul yaratıcı bir ambient çalışması yapmış. İstanbul’un çeşitli yerlerine, Shutterstock’un ikonik filigranı gerçek olarak yapıştırılmış ve Blippar teknolojisi ile görülen alanın fotoğrafının bedava indirilmesi sağlanmış.

Metaio adlı alman teknoloji firması augmented reality alanında üzerinde çalıştıkları proje olan ‘’Thermal Touch’’ı tanıttı. Thermal touch teknolojisi, termal kamera, ışık kamerası ve tabletten oluşan bir sistem ile çalışıyor ve kullanıcıların fiziksel dünyadaki yüzeyler ve objeler ile, augmented reality yardımıyla dijital anlamda etkileşim kurmalarını sağlıyor. Termal kamera, vücut ısısını tespit ederek dokunduğunuz her yüzeyi dokunmatik ekran gibi kullanabilmenizi sağlıyor. Google glass...

WWF Türkiye, mobil kullanıcıları hedefleyen bir bilinirlik çalışması gerçekleştirmiş. Snapchat uygulaması ile nesli tükenme tehlikesi altında olan hayvanların resimlerini yayınlayarak, ”bunun #sonselfie olmasına izin verme” mesajını veriyor. Uygulamanın özelliği olan 10 saniye içinde fotoğrafların kaybolması ile mesaj daha da etkili hale geliyor. Yemeksepeti de WWF Türkiye’nin bu kampanyasına destek vermek amacı ile yiyecekler ile ilgili esprili bir #SonSelfie...